
1995

Efter den første sommer, stod det os klart at Slendrian krævede en omfattende renovering. Vi skiftede,- eller reparerede 13 svøb, 1 bord til bagbord og udskiftede hele cockpittet. Da alt var ude, renoverede vi den gamle benzindrevne Albin O21 motor. Mast og ror blev "luset" og rorpinden forstærket.
2001

Til bådebygger igen. Renovering af lønningslisten efter en kollision med en havnerundfarten i Christianshavns Kanal.
Derudover udskiftede vi flere bundstokke og kølbolte, samt to bord og renovering af de svøb vi ikke havde medtaget i 1995.
2009

Grundet råd i ruftaget og dele af bjælkelagskonstruktionen, udskiftede og genopbyggede en stor del af ruftaget. Derudover lavede vi en ny mastekravefod i mahonie, og bådbyggeren lavede nye lister til overgangen mellem ruftaget og rufsiderne.
2015

Vi gik i gang med en kæmpe renovering, som krævede at vi måtte til bådbygger i Nordhavnen. Vi skiftede tre bord og næsten alle de resterende bundstokke og kølbolte, som vi ikke fik skiftet i 2001. Vi skiftede også en del af bjørnen. Derudover fik vi lavet nyt stævnerør og stævnerørsgennemføring, samt skrueaksen. Og da vi alligevel skulle tage moteren ud for at gennemfører hele operationen, valgte vi også at give moteren et hovedeftersyn.
2019

Efter rigtig mange år kunne lakken på rufsiderne ikke holde solens blegning væk, så vi besluttede at slibe siderne helt i bund. Vi udskiftede også glassene i vinduerne. Agterspejet og roret blev også slebet i bund. Alt blev bejset og genopbygget med 8 lag lak.
2021

Vores store arbejde med at isætte nye lister i bagbord side sidste år, var en stor succes.
Alt holdt og det ser ud som nyt, så vi turde give os i kast med styrbord side i år, ny føler vi os jo helt rutinerede. Alle de gamle låger i skibet blev afmonteret og taget på værksted, hvor de blev gennemrenoverede og genoplakkede.
2023

I år valgte vi efter mange år, at forny vores badestige, med en længere. Stort projekt, men rigtig fint for alle vandhunde om bord. Nye fortøjninger og samtidigt en tiltrængt renovering af agterskibets lak på spejlet og roret. Godt arbejde og klap på ryggen til os selv.

1994
Den første renovering vi kender til på Slendrian. Den tidligere ejer fjernede al bundmaling og omkalfatrede alle nodder. Al maling på fribordet blev ligeledes fjernet og genopbygget. Herefter modtog vi skibet i vandet i Svanemøllen Havn.

2000
Slendrian skulle igen til bådebygger for en større overhaling. Det gamle dæk kunne ikke mere og vi valgte at få udskiftet det med et fuldt teakdæk. I processen med dækudskiftningen opdagede vi råd i agterspejlet, som vi også udskiftede. Den nye dæklinje betød også, at vi besluttede at ændre stævnprofilen.

2003
Forbindelsen mellem agterspejlet, som blev fornyet i 2001, og bordene var for dårlig. Så vi blev nødt til at gennemgå en større reparation af det og det indbefattede ligeledes en ny kalfatring og at slibe agterspejlet i bund, samt en genopbygning af lakken.

2011
Fuldstændig masterenovering, som indbefattede afmontering af alle beslag, bortskæring af råd og isætning af nyt træ. Lakken blev genopbygget med 8 lag lak.

2018
I over 20 år har vi ikke været i bund med malerarbejdet på Slendrian. Nu skulle det være. Malingen på hele bunden blev brændt af, og genopbygget. Bunden fik herefter lov til at suge flere gange linolie.

2020
Sol og udtørring, har med årene medført at vores fribord har åbnet sig rigtig meget i samlingerne. Det har taget os nogle år at turde tage beslutningen om at sætte lister i, men nu tog vi den modige beslutning.Vi fræsede to nodder op til en start her første år og indlage to lange lærketræslister. Vi sled, primede og malede igen og venter spændthvordan det ville udvikle sig indtil næste år.Stor tak til vores ven Jakob for at forny voers EL system i hele skibet, nu også med 230V. Dæk og lønningsliste sliber vi sjældent, men det var tiltrængt.

2022
I år, flere lister i fribordet i bagbord side, mere kage og grin.